Veelgestelde Vragen
Mag ik de aannemer ook direct betalen?
Het mag, maar dit raden wij af. U wordt enkel beschermd voor transacties via Bricosure.
Moet ik de aannemer een voorschot betalen?
Dit mag, maar wij raden dit af. Het veiligste is om het volledige bedrag te betalen via Bricosure.
Mag ik het nodige materiaal zelf kopen?
Ja, vraag de aannemer wat er precies moet worden gekocht. Vergeet niet dat deze kosten worden afgehaald van de offerte.
De opdrachtgever weigert mij de betaalcode te geven. Wat nu?
Documenteer zoveel mogelijk tijdens de werken. Beeldmateriaal kan tonen of u gelijk heeft. Zoja, dan betalen wij alsnog uit.
Hoe lang duurt het voordat ik uitbetaald word?
Nadat u ons de betaalcode geeft, die u van de opdrachtgever kreeg, ontvangt u uw beloning binnen 7 kalenderdagen.
Wat moet ik doen als de aannemer niet komt opdagen zonder geldige reden?
Beide partijen moeten vooraf hun afwezigheid melden. Het project hinderen zonder geldige reden leidt tot sancties.
Wat doe ik als het project veel langer duurt dan afgesproken?
De reden tot uitstel is bepalend voor ons besluit. Stel het is overmacht (ziekte, overlijden, slecht weer, files, ongeval exc.) dan doen we niks. De aannemer moet zich wel verantwoorden. Uitstel met opzet leidt tot sancties.
Wie dekt schade tijdens werkzaamheden?
De aanrichter is aansprakelijk voor de schade en dient deze te herstellen.
De aannemer weigert mee te werken aan de herstelling. Wat nu?
Bij schade dienen aannemers een herstelling voor te stellen of hun aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen. Bericht ons als u kunt aantonen dat de aannemer weigert mee te werken.
Wat weten we over de aannemer?
Alleen aannemers met een profiel bij Bricosure mogen opdrachten aanvaarden. Om een profiel te krijgen dienen ze zich eerst te identificeren. Op de profielpagina vermelden we welke gegevens wij hebben van de klusser. Zo houden wij de interracties zo veilig mogelijk.